top of page
Foto van schrijverNienke - Beauty First

Huidproblemen

Veel mensen hebben last van huidproblemen. Soms zelf zo erg dat het hun dagelijks leven beïnvloed. Denk aan acné, psoriasis, eczeem, rosacea, couperose, littekenweefsel, aging of een extreem droge huid.


Ik hoor vaak: ´Ik heb van alles al geprobeerd, maar niets helpt. Dus ik gebruik maar niets.´ En ik kan het me goed voorstellen, op een gegeven moment weet je niet meer wat nog wel en niet werkt. Er is zo veel op de markt!


Bij het kopen van een potje crème kijk je wat er op de voorkant staat; 'voor de droge huid' of ´voor de gevoelige huid´. Dat neem je maar aan dat dit is wat je huid nodig heeft. Maar wat zit er dan allemaal in dat potje? Op de achterkant staan de ingrediënten wel vermeld, maar daar wordt je ook niet veel wijzer van, mocht je er uberhaubt naar kijken.


Wist je dat heel veel cosmetica producten synthetische en schadelijke stoffen bevatten? Ingrediënten die je huid bijvoorbeeld kunnen uitdrogen of irriteren. En ja, die zitten ook in dat potje waarop staat; ´voor de droge huid´ en ´voor de gevoelige huid´. Hier pak je dus het probleem niet mee aan.


En dan hebben we nog vaseline en paraffine wat in heel veel cosmetica producten voorkomt; dit zijn feitelijk afvalstoffen uit de benzine- en olie industrie zijn. En dan komt er nog bij dat van alles wat je op je huid smeert, 60% daarvan in je bloedbaan terecht komt(!).


Stel jezelf eens de vraag;

Waarom zou ik me insmeren met iets wat ik niet zou eten?


Veel ingrediënten zijn niet geschikt voor consumptie. Toch komen deze ingrediënten via de huid in je lichaam terecht. Sommige van deze stoffen zijn erg gevaarlijk; ze worden in verband gebracht met kanker en hormoonstoornissen. Ook zijn veel ingrediënten slecht voor ons milieu.


Laat je adviseren!


In de salon maak ik gebruik van natuurzuivere en biologische producten. Dus helemaal vrij van afvalstoffen, gewoon puur natuur, gemaakt in Nederland. Deze producten zetten je huid zelf aan het werk en zal er voor zorgen dat je huid weer gaat functioneren zoals het hoort, zonder dat het geïrriteerd raakt door verkeerde stoffen.


Gun je huid de kans om te herstellen of te kalmeren. Spreekt dit je aan? Voor advies ben je van harte welkom in de salon. Bij elke gezichtsbehandeling krijg je een huidanalyse en persoonlijk huidadvies. Alleen huidadvies? Dat kan ook.


 
 

Afspraak maken? Klik dan HIER.


 

Tip: Lees bij de blogs de serie: advies bij huidproblemen.



Zorg goed voor je huid en lichaam.

Liefs Nienke






24 weergaven0 opmerkingen

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page